Úvod > Novinky

Prečo je kľúčové definovať hodnoty spoločnosti?

09.07.2019

Od apríla 2019 rezonuje v Up Slovensko kampaň #neviditelni. Zameriava sa na zvyšovanie povedomia o problémoch vozíčkarov. Kampaň nevznikla náhodou. Nadväzuje na DNA spoločnosti Up (predtým LE CHEQUE DEJEUNER), ktorú sformoval jej zakladateľ George Rino. Chudobný portugalský imigrant si však predtým, ako vybudoval úspešný biznis, musel prejsť ťažkou cestou.

 

Formuje ho šikana

V roku 1927 prichádza na svet malý George. Narodí sa ako dvanáste dieťa chudobného portugalského prisťahovalca.  Ten robí na predmestí Paríža, čo môže, aby uživil svoju ženu a 14 detí. Ako George vyrastá, jeho rovesníci sa s ním nemaznajú. Neraz beží domov s plačom po tom, ako mu vynadajú do špinavých príživníkov. Už v 14-tich začína pracovať v továrni. Nevydrží však dlho. Nedostatok jedla, ťažká manuálna práca a tuhá zima roku 1941 ho dotlačia na posteľ, na ktorej zostáva ležať v mdlobách celý jeden mesiac.

 

Žĺtok a portské ho vracajú k životu

Boj s chorobou vytrápi jeho telo až na pokraj smrti. Pri výške 1,75 metra klesne Georgova váha na desivých 39 kg. Po celý mesiac sa o neho vytrvalo stará matka, ktorá už videla zomrieť mnohých z jeho súrodencov.   

George sa z choroby vystrábi, ale podľa slov lekára ďalšia práca v továrni by preňho znamenala istú smrť. Bez zdravia, vzdelania či peňazí, po vyzdravení strávi George roky pretĺkaním sa cez rôzne pomocné práce. Aby sa mohol uplatniť v administratíve, po večeroch venuje všetku svoju energiu štúdiu strojopisu a stenografie. Potom príde vojna a ťažké povojnové časy. George sa zamestnáva a angažuje v začínajúcich odboroch, kde presadzuje lepšie pracovné podmienky pre pracujúcich ľudí.

 

Gastráč“ ako znak úspechu

Práve zažité útrapy a vedomie ťažkej situácie pracujúcich ľudí motivujú Georga a spolu so svojim známymi sa púšťa do začínajúceho biznisu stravných lístkov. Samozrejme, nemá finančné zdroje, ale guráž a vôľu pomáhať aj ostatným. Preto zakladá družstvo a spolu so svojimi známymi ponúka produkt, ,ktorý má byť zárukou stravovania počas pracovného dňa. V roku 1964 zakladá spoločnosť, z ktorej neskôr vznikne LE CHEQUE DEJEUNER (dnešný Up). A práve „gastráč“ prináša firme fenomenálny úspech. LE CHEQUE DEJEUNER nezaspí na vavrínoch a po celé desaťročia sa spolupodieľa na tvorbe sociálnych produktov, ktoré definujú štandardy dnešnej sociálnej politiky.

 

Hodnoty ako duša firmy

Solidarita, inovatívnosť, aktívny prístup, rovnosť a angažovanosť, to sú základné hodnoty, na ktorých stojí Up. V každej z nich je pretavená silná empatia k počúvaniu potrieb ľudí a ich podpore. Up v súlade so svojou hodnotou rovnosti zamestnáva zdravotne postihnutých zamestnancov.

Práve táto hodnota bola dôvodom, prečo si Up zvolil pri propagácii portálu Don Appetit vtedy ešte neznámeho stand-upistu na vozíku – Bekima. „Keď sme v roku 2018 pracovali s Bekimom, pochopili sme, koľko bariér je okolo nás a ani si ich neuvedomujeme – šírka dverí, výška v akej je toaletný papier či príliš nízky stôl. A okrem týchto materiálnych bariér je možno tá najväčšia práve v hlavách nás „nehendikepovaných“, približuje Anna Lašová, riaditeľka pre komunikáciu Up Slovensko. 

Spolupráca s Bekimom priviedla Up k myšlienke urobiť pre vozíčkarov viac a odštartovala kampaň #neviditelni, ktorá bojuje za zmenu pohľadu spoločnosti na vozíčkarov a za zlepšenie dostupnosti slovenských prevádzok pre zdravotne znevýhodnených.

 

Stojí na hodnotách každá firma?

Každá spoločnosť by mala mať jasne zadefinované firemné hodnoty. Práve oni sú často dôvodom, prečo sa zamestnanec rozhodne zamestnať sa vo firme, či zákazník uprednostní jej produkt pred rovnako kvalitným produktom konkurencie.

A preto, ak ste sa ešte nezamysleli nad smerovaním svojej firmy, porozmýšľajte nad tým, čo je pre vás a vašich zamestnancov naozaj podstatné. Len s hodnotami môžete dosiahnuť skutočne dlhotrvajúci úspech. V ťažkých časoch sú práve hodnoty tým pomyselným morálnym kompasom, ktorý vyvedie firmu z hmly a dovolí jej ustáť búrku. Tak ako to bolo aj v prípade medzinárodnej skupiny Up, ktorá funguje na trhu už viac než polstoročie.  

 

 

Aktuality

Don Appetit a Bekim Up Spríjemní každý deň Banner 2